خوردنی های مقابله با ویروس کرونا

مقابله با ویروس کرونا

خوردنی های مقابله با ویروس کرونا

وزارت بهداشت در امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که افراد مبتلا به ویروس کرونا به تعداد هزارو صدو ده تن رسیده اند. ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

پیام وزیر بهداشت

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

خوراکی هایی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

یک متخصص تغذیه روز چهارشنبه ۲۳ بهمن در گفت وگو با یکی از خبرنگارهای حوزه سلامت اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا علاوه بر رعایت بهداشت فردی، لازم است افراد جهت دریافت مقدار کافی ویتامین ث، روزانه حداقل یک عدد میوه پرتقال یا دوعدد نارنگی یا لیموترش مصرف کنند.

استرس و فشارهای جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می کند، مراقب خود باشید و پیشگیری را جدی بگیرید.

میترا زراتی اظهار داشت: مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه لازم بوده و باید مواد غذایی شیرین را محدود و از از روغن های جامد استفاده نشود.

وی با بیان اینکه روزانه حتما یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن‌ مصرف شود، ادامه داد: افراد از ادویه جاتی مانند زردچوبه و زعفران در این روزها بیشتر استفاده و از جوانه های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

زراتی تصریح کرد: از بین انواع مغزهای گیاهی، گردوی داخل پوسته چوبی، بهترین گزینه است که در طول روز مصرف شو و روزانه یک عدد پیاز خام بنفش استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید، توصیه کرد از مواد غذایی کنسروی استفاده نشود و افراد سوسیس و کالباس را از برنامه خود حذف کنند از فرآورده های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید.

به گفته این متخصص تغذیه، شکلات تلخ بخورید، از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده و آهن خون خود را چک کنید زیرا کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.

ویروس کرونا

منبع: «عصر تعادل»

شرکتهای گروه سرمایه گذاری تجارت خاورمیانه